2020. január 21., kedd

A külcsíny és a belbecs… avagy válasz Schobert Norbinak

Schobert Norbi nagy port kavart videója vett rá újra, hogy a témában írjak. Egészség, boldogság, esztétika, testsúly… az örök dilemma… Összefüggenek a fenti fogalmak, kétségtelen. A szerelemhez is van közük, ezt is hozzá kell tennünk. Norbi talán kicsit erősen fogalmaz, amikor a házasságok sikerét illetve sikertelenségét hozza összefüggésbe a nők szülés utáni testsúlyával. Mégis igaz, hogy számít a külső… A probléma adott... Várandóssággal és szüléssel óriási átalakuláson megyünk át, mi nők. Sokan úgy gondolják, ez végleges nyomot hagy külsőnkön is. Azonban, ennek nem kellene feltétlenül így lennie. Kemény elhatározással, kitartással és munkával sokat tehetünk a visszaváltozásért. Norbi talán éppen erről akart szólni szó, ami szó, elég meghökkentő hangvételben. Igenis lehet fittnek és vonzónak maradni szülés után is. De nem csak erről van szó... A mozgásnak ez az esztétikai eredménye talán nem is a legfontosabb. Az egészségünk ettől jóval többet jelent. Ezt észre véve pedig már nemcsak anyukákhoz, hanem MINDENKIHEZ üzen ez a szóban forgó cikkében. A boldog házasság titkát kicsit erős pusztán a női külső megváltozásával összefüggésbe hozni. De ha a fitt, energikus, életvidám, aktív jelzővel illetünk egy anyukát, talán máris érthetőbb a megállapítás…


Ragyogó tekintet, magabiztos testtartás és kedves mosoly. Könnyed és harmonikus mozdulatok. Észrevétlenül vagy éppen leplezetlen érdeklődéssel figyelnek fel rá az emberek. Külső és belső összhangot sugároz. Tökéletes az összkép - a karakteréhez illő smink, haj, és ruha. De talán még fontosabb a frissesség és derű, ami belülről árad. Már a jelenlétével is provokál. Számít, amit tesz, amit mond. Bár nem törekszik arra, hogy elismerő tekinteteket gyűjtsön be, jól esik leolvasni a csodálkozó kérdést: ki lehet ez a nő?
Milyen nagyszerű érzés is hatással lenni másokra! Tudni a „titkot”, amitől egy hölgy érdekessé válik. Téged láttak-e valaha így? Te láttad magadat valaha így? Vajon milyen fotó készült volna akkor rólad?
Megélnünk azt, hogy figyelnek, szeretnek és velünk akarnak lenni mások. Csodás érzés. De mi van, ha nem merjük átélni a nőiesség szabadságát, ha gátlások vannak bennünk alakunk tekintetében, és úgy érezzük, inkább elbújnánk a férfi szemek elől. Próbáljunk meg szimplán elfogadni megváltozott formánkat!? Vagy van remény arra, hogy magabiztosan és elégedetten közlekedjünk akár bikiniben is?
Külső megjelenésünkben számtalan tényező játszik közre. Adottság, életkor, testsúly, karakter, kisugárzás, táplálkozási szokások, életmód, leterheltség. Tökéletességre felesleges törekednünk, közhely, de bőven elég saját magunkból kihozni a legtöbbet. Természetesen, sok múlik a kipihentségen, az ápoltságon és a fittségen. Túlterhelten, fáradtan és lestrapáltan ugyanis nehéz tündökölni. A gyenge fizikum és a rossz egészségi állapot szintén fakóvá és fénytelenné teszi a nőt.
Az egészség, a ruganyosság és az energikusság ezzel szemben jelentősen hozzátesz a női vonzerőhöz. Ezek a hozzávalók fontosabbak a legjobb kozmetikumoktól, és a legtrendibb ruháktól is! Miért? Szimplán azért, mert magasabb életminőséget tükröznek. Ha ugyanis jól érezzük magunkat a bőrünkben, nyitottá válunk az élet kínálta lehetőségekre – gazdagabbakká válunk élményekben, tapasztalatokban és ismeretségekben. És ami még ettől is fontosabb, kisugárzásunk lesz tőle. Képessé válunk harmóniát teremteni nemcsak önmagunkban hanem a környezetünkben is. Jóban leszünk önmagunkkal és a világgal. Mindent szépnek látunk magunk körül, és mások is szépnek látnak minket. Vonásaink kisimultak, tartásunk büszke és ellazult lesz. Vágyni fognak a férfiak a társaságunkra.
Ha fittséggel próbálunk tenni a tündöklésünkért azért is bátorító irány, mert reményt ad. Azt üzeni, bárhonnan is indulunk, aktív életformával mutatósabbá és vonzóbbá lehet tenni külsőnket, illetve lehet megőrizni szépségüket. Nagy elhatározás és még keményebb munka így vonzóvá válni, de a minőségi változás talán megér egy kis erőfeszítést. A cikk az esztétikai szempontokat állította középpontjába. Én azonban az EGÉSZségről - testi, lelki, szellemi egységről- beszélek. Ez pedig mindenki számára kulcskérdés - anyukák esetében nemcsak önmagunk, hanem gyermekeink érdekében is. Sokan "felmentik magukat" a mozgás "terhe" alól. A kismamáknak aztán van is elég indokuk erre... Fizikai és lelki értelemben is óriási terhet viselnek, minek vegyünk fel még egyet? Pedig, akik a mozgást választják a regeneráció eszközéül, egy idő után rájönnek, mennyi minden pluszt kapnak általa. A felfrissülést, a kiegyensúlyozottságot, azt a plusz erőt és energiát amivel sokkal könnyebb venni a hétköznapok kihívásait.
Szeretnénk saját egyedi jelenségünket megmutatni a világnak. Szeretnénk előbújni titkos rejtekhelyünkről. S hangosan felkiáltani, hogy hahó, én is itt vagyok! S szeretnék, ha lenne legalább egy ember, aki azt válaszolja – „Csodállak. Az élénkségedért, a furcsaságodért, a lelkesedésedért, a sajátos humorodért, a csendességedért, a lázadó véleményedért. Vagy egyszerűen csak azért, hogy itt vagy velem.” Mert titkon hisszük, hogy valakinek ez számít! A külső megjelenés fontos, hiszen ezt érzékeli a külvilág belőlünk először. Népszerűséget, elismerést, elfogadást, szeretetet és szerelmet hozhat. De csak akkor, ha belső lényünkkel harmóniában jelenik meg. S akkor hamis másolatok helyett eredeti és őszinte emberi lényekkel találkozhatnánk. Akik megkeresték a kapcsolatot önmagukkal. S önmaguk tökéletlenségében tökéletessé váltak.
Kedve Anyukák! Ha kedvet kaptatok a tündökléshez, munkára fel! Baba mellett pedig itt egy könyv az aktív életformához - Gyermeked a személyi edződ, Fitt mama, egészséges baba
https://gyermekedaszemelyiedzod.webnode.hu/

2016. november 15., kedd

Aktívan a babával 36. hét

ANYA

Regenerálódás a testmozgással: Bizonyos élethelyzetek különösen háttérbe szorul a fizikai munka. Ilyen a várandósság és a szülés utáni "kímélő" időszak. Tévesen, sokan azt gondoljuk, hogy ilyenkor a mozgás kifejezetten tilos, sőt ártalmas. Pedig épp ellenkezőleg: nagyon is fontos az állapotunkhoz mért könnyed átmozgatás. Ez nemcsak az anyagcserét fokozza, így égetve a kalóriákat, hanem az izmokat és az ízületeket is karban tartja. 

A teherbírásod és külsőd évek hosszú munkája és mozgásban gazdag - vagy szegény életmódunk tartós minősége alatt vált olyanná, amilyen. Azonban nem szabad meg feledkezned arról sem, hogy a végeredményt a táplálkozási szokások és az öröklött alkati adottságok is erősen befolyásolják. Akár megőrizni, akár visszanyerni szeretnéd egészséges és esztétikus állapotodat, tudatosan foglalkoznod kell a kondícióddal. Csak így őrizheted meg fiatalos ruganyosságodat.

BABA

A baba fejlődése: mozgáskészség tekintetében kúszás-mászás gyakorlásának időszakába lép a baba. Emellett, ülő helyzetben oldalazik már, fekvő helyzetből fel tud ülni, hosszabb ideig tud ülni egyedül. Kapaszkodva fel tudja húzni magát állásba. Keze egyre ügyesebb, átvesz dolgokat egyik kézből a másikba. Értelmi érzelmi és beszédkészség tekintetében egyre színesebb érzelmi önkifejezése. Kezd tudatosulni benne, hogy a tárgyak akkor is léteznek, ha nem látja azokat. Kezdi keresni az eldobott tárgyakat.

Kedvenc játéka: elrejtett tárgyak keresése, tapssal kísért énekek, közös mászás a mamával.

Tipp: törekedj arra, hogy a gyermek minél többet legyen a talajon, mászás helyzetben, semmiképpen ne jártasd a gyereket!

ANYA ÉS BABA

Torna a babával - Hód

Kh.: hátsó fekvőtámasz
1. ü.: csípő leengedés talajig
2. ü.: csípő emelés vissza vízszintesig, kiinduló helyzetbe
Ismétlésszám: 10x

Hátsó fekvőtámaszban a váll, csípő, sarok egy vonalban. A testsúly egyenletesen eloszlik a karon és a lábon. Csípő leengedéskor nem kell a talajt érinteni, elég felette megtartani a testsúlyt.

Gyermekkel: megtaníthatod a gyermeknek, hogy másszon fel a hasadra és üljön vagy feküdjön ott (=Zsoké tarás). Így ő is élvezheti a liftezést. Csak akkor engedd, hogy felüljön, ha stabilan kapaszkodik. Csak addig emeld a csípőt, amíg biztonságos neki, és kényelmes neked.

Hatás: kar, törzs, far, lábizom erősítő