2016. október 25., kedd

Aktívan a babával 31. hét

ANYA

Az úszó edzés: az úszás számtalan jótékony hatását tapasztalhatod meg a rendszeres gyakorlásával. Ez a könnyed mozgásforma megmozgatja a tested összes izmát. A ritmusos tempózás, a vízbe merülés, majd kiemelkedés és légvétel váltakozása révén a légzőszerved igen intenzív tréningnek van kitéve. Ennek köszönhetően, a rendszeres úszással megnövekszik a tüdőd kapacitása, kedvezően alakul a szív- és keringési rendszered működése és javul a szervezeted oxigénellátása. Az úszással javul az általános teherbíró képességed. Az ismétlődő mozdulatok növelik az izmok rugalmasságát, különösen a váll, a csípőtájék és a térd izmait tartják kiválóan karban. A súlytalan izommunka jótékonyan hat a gerinc stabil állására is. Úszás közben az ízületek terhelése szinte elhanyagolható, így olyan mozgások is végezhetők fájdalommentesen, amelyek szárazföldön történő végrehajtása fájdalmat okozna. Nem véletlen, hogy a gyógytorna és gyógytestnevelés kiemelt eszköze. 

Tipp:

1. A legjobb hatás elérése érdekében minimum 20 percig ússz megállás nélkül.
2. Hétről hétre emeld a vízben töltött időtartamot.
3. Ha már jól megy a technika, lehet fokozni a terhelést a tempó intenzitásának emelésével.
+1. Figyelj oda a helyes technikájára. Kezdőként érdemes szakember segítségét kérni az alapok elsajátításáig.

BABA

Az első játék a babával: a baba már tudja fogni a tárgyakat, amik olykor maguktól lepottyannak. Ez igazából egy izgalmas játék is. Különösen, ha te mindig visszaadod neki. Egy idő múlva már nemcsak véletlenül, hanem tudatosan is le fogja dobni, hogy visszaadd. Ez lesz a játék.

ANYA ÉS BABA

Torna a babával - Halacska

1. Kh.: hason fekvés, rézsútos magastartás, a gyermek hanyatt fekvésben a talajon, veled szemben, a két kar között.

1. ü. törzsemelés, taps a fej (és a gyermek) felett, belégzés.
2. ü. törzs leengedés kh-be, kilégzés. Ismétlésszám: 10x

2. Kh.: hason fekvés, rézsútos magastartás.
1. ü. lábemelés, belégzés.
2. ü. láb leengedés, kilégzés. Ismétlésszám: 10x

Törzsemeléskor a fej, a kar és a törzs egy vonalban. Lábemeléskor a láb végig nyújtva, lábfej lefeszítve. A láb és törzs leengedése lassú mozdulat. Farizom végig megfeszítve. (Gerinc bántalmak esetén törzsemelés helyett csak karemelés és taps, a homlok a talajon marad). Tegyél egy vékony párnát a pici feje alá, hogy jobban lásson.

Hatás: a gyakorlat tartásjavító, erősíti a kar, törzs, láb, és farizmokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése